Метою роботи гуртка є навчити
вихованців продуктивно обговорювати проблеми та ефективно їх вирішувати; навчити вмінню розмірковувати, критично мислити, конструктивно
організовувати процес дискусії. Дебати - це не лише змагання на кращу
манеру говорити, це перш за все –інтелектуальна праця, мета і завдання якої
структуровано та подано у таблиці 1:
Технологія діяльності автору досвіду
Програма роботи гуртка містить такі форми роботи як: тренінги, семінари,
ділові ігри, проведення майстерень; вивчення будь-якого аспекту «Дебатів»,
мозковий штурм, аналіз нових тем у пошуках аргументів; роботу з джерелами інформації:
книгами, журналами, газетами, Інтернет; відпрацювання імпровізаційного мовлення,
розвиток логічного мислення.
Заняття у гуртку охоплюють теоретичні та практичні заняття з риторики,
логіки, акторської майстерності, ділового етикету, знайомлять вихованців з
технологією гри «Дебати» тощо. Процес навчання містить також перегляд
мультимедійних презентацій, обговорення відеоматеріалів, фільмів, участь в
міських, регіональних, національних та міжнародних турнірах, чемпіонатах,
конференціях. Особливе місце відводиться масовим та культурним заходам: вечорам
відпочинку, екскурсіям, бесідам, відвідуванням музеїв, виставок. Вибудовуючи методику,
автор використовує серію вправ активного та інтерактивного навчання, які можна
умовно поділити на три етапи:
1етап - підготовчий, направлений на
актуалізацію і корекцію навичок спілкування та формування навичок критичного мислення,
комунікативних компетенцій.
2етап - основний, направлений на формування зазначених якостей, умінь та навичок у вихованців з
допомогою дебатної технології (вправи, спрямовані на стимулювання, уміння помічати
наявні суперечності, критикувати наведені аргументи, формулювати власну
позицію, а також критично сприймати й давати відповідь аргументам опонентів.
Вихованцям пропонуються для розв’язання проблемні завдання в умовах групової
дискусії, пояснюються деякі інтелектуально-рефлексивні прийоми, правила їх
включення в діалог).
3етап - проведення підсумкового анкетування, аналіз отриманих
даних з метою корекції (пропонуються нові ідеї з удосконалення проведення
турнірів і тренінгів. Також анкетування
показує, чи має програма вплив на психологічний стан вихованців, чи навчилися вони
вислуховувати думку інших, чи допомагають ці навички у спілкуванні з друзями, з
вчителями і батьками).
Провідна
педагогічна ідея досвіду полягає в тому, що дебатна технологія дозволяє вирішити головне завдання системи освіти
правової держави – підготувати інтелектуальний потенціал демократичного
суспільства: ерудованих, культурних, із гнучким мисленням, цілеспрямованих,
упевнених, вільних від стереотипів громадян України.
Результатами
практичної реалізації досвіду є: сформованість у вихованців дебатного клубу таких якостей,
умінь та навичок:
·
уміння ухвалювати рішення з того
чи іншого питання;
·
уміння спокійно і аргументовано
відстоювати власну позицію;
·
навички бачити проблему одразу з
різних сторін, що допомагає віднайти оптимальне її вирішення, толерантно
ставитись до думки опонента;
·
потреба якісно поповнювати
активний словник, знання з прав людини, політики, економіки, екології,
функціонування ЗМІ, історії, філософії, літератури, культури, міжнародних відносин.
·
бажання виступати у різних ролях:
тьюторів (куратори команди), суддів, спікерів (члени команди) тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар