Інформаційно-педагогічна модель досвіду

Метою роботи гуртка є навчити вихованців продуктивно обговорювати проблеми та ефективно їх вирішувати; навчити вмінню розмірковувати, критично мислити, конструктивно організовувати процес дискусії. Дебати - це не лише змагання на кращу манеру говорити, це перш за все –інтелектуальна праця, мета і завдання якої структуровано та подано у таблиці 1:
Технологія діяльності автору досвіду
Програма роботи гуртка містить такі форми роботи як: тренінги, семінари, ділові ігри, проведення майстерень; вивчення будь-якого аспекту «Дебатів», мозковий штурм, аналіз нових тем у пошуках аргументів; роботу з джерелами інформації: книгами, журналами, газетами, Інтернет; відпрацювання імпровізаційного мовлення, розвиток логічного мислення.
Заняття у гуртку охоплюють теоретичні та практичні заняття з риторики, логіки, акторської майстерності, ділового етикету, знайомлять вихованців з технологією гри «Дебати» тощо. Процес навчання містить також перегляд мультимедійних презентацій, обговорення відеоматеріалів, фільмів, участь в міських, регіональних, національних та міжнародних турнірах, чемпіонатах, конференціях. Особливе місце відводиться масовим та культурним заходам: вечорам відпочинку, екскурсіям, бесідам, відвідуванням музеїв, виставок. Вибудовуючи методику, автор використовує серію вправ активного та інтерактивного навчання, які можна умовно поділити на три етапи:
1етап - підготовчий, направлений на актуалізацію і корекцію навичок спілкування та формування навичок критичного мислення, комунікативних компетенцій.
2етап - основний, направлений на формування зазначених  якостей, умінь та навичок у вихованців з допомогою дебатної технології (вправи, спрямовані на стимулювання, уміння помічати наявні суперечності, критикувати наведені аргументи, формулювати власну позицію, а також критично сприймати й давати відповідь аргументам опонентів. Вихованцям пропонуються для розв’язання проблемні завдання в умовах групової дискусії, пояснюються деякі інтелектуально-рефлексивні прийоми, правила їх включення в діалог).
3етап - проведення підсумкового анкетування, аналіз отриманих даних з метою корекції (пропонуються нові ідеї з удосконалення проведення турнірів і  тренінгів. Також анкетування показує, чи має програма вплив на психологічний стан вихованців, чи навчилися вони вислуховувати думку інших, чи допомагають ці навички у спілкуванні з друзями, з вчителями і батьками).

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в тому, що дебатна технологія дозволяє вирішити головне завдання системи освіти правової держави – підготувати інтелектуальний потенціал демократичного суспільства: ерудованих, культурних, із гнучким мисленням, цілеспрямованих, упевнених, вільних від стереотипів громадян України.

Результатами практичної реалізації досвіду є: сформованість у вихованців дебатного клубу таких якостей, умінь та навичок:

·       уміння ухвалювати рішення з того чи іншого питання;
·       уміння спокійно і аргументовано відстоювати власну позицію;
·       навички бачити проблему одразу з різних сторін, що допомагає віднайти оптимальне її вирішення, толерантно ставитись до думки опонента;
·       потреба якісно поповнювати активний словник, знання з прав людини, політики, економіки, екології, функціонування ЗМІ, історії, філософії, літератури, культури,  міжнародних відносин.
·       бажання виступати у різних ролях: тьюторів (куратори команди), суддів, спікерів (члени команди) тощо.


Немає коментарів:

Дописати коментар